tomtejakt i wroclaw

Under de få dagar som jag varit ute (frisk) så har jag gått på tomtejakt i Wroclaw. De har nämligen ställt ut ett X-antal tomtar runtom i Wroclaw. Vissa vaktar banker och duvor medans andra har en annan betydelse. Folk springer även fram till dem när de får syn på tomtarna och klappar dem tre gånger vilket ska ge tur.

Skulle vilja ta hem en och ha hemma men de sitter fast! Skulle jag lyckas så står det nog i tidningarna att en är försvunnen, haha!

Tomte 1:




Tomte 2:


Tomte 3, 4 och 5


Tomte 6 och 7:



Tomte 8:



Tomte (turistbyrån)9:


Tomte (banken)10:



Tomte (teatern)11:



Jäkla massa tomtar och klappandes men jag var ju inte den enda som gjorde det. Polckerna stod för klappandes och turisterna för fotandes. Får jag inte tur nu så vet jag inte riktigt hur många tomtar jag ska jaga, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0