Röda tassar

Nu när man äntligen är frisk så inser man att lilla sessan har svamp under sina tassar! Hon är rödfärgad och slickar och har sig konstant.

De som har långhåriga hundar måste klippa dem under tassarna för att försöka undvika att svampen tar fäste, gjort. Men det är så himlarns svårt när det bara går ut och in stup i kvarten så hon aldrig hinner torka ordentligt och sånt gillar ju svampen. Har aldrig haft det själv (peppar) men har hört att det kliar nå fruktansvärt så jag tycker så synd om henne!

Mycket snö, fukt och SALT!!! Varför?! Eftersom det är svårt att torka helt så har jag fått tips på att pudra med potatismjöl som ska suga upp fukten. Har för mig jag smorde in mig i det när jag fick vattkoppor, stillar det även kliandet?! Det verkar vara bättre men det är ett halt hem vi fått med potatismjöl runt golven, haha. Nån som har nå annat tips?!

         
          Dessa små rödisar måste torkas och pudras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0