jäsa vid tv:n

Sitter och väntar in lite bra tv program och smälter maten. Känns som om det är fredag, kanske för att jag har tagit mig in och jobbat lite på en lördag. Missade strålande sol gjorde jag också. Men det blev vårrullar när jag kom hem så lite glad blev jag.



Förberedelsen, ölen på vänster flank är inte med i receptet utan för att jag skulle överleva matlagningen, men det kanske skulle vara något, hihi.



M hackar räkor, vilket var helt ok. Var det hela räkor skulle jag nog ha svårt att äta.



Nu är det dax för mig att rulla ihop allt.



Vi åt tills vi sprack, så ska ni testa att göra vårrullar så gör dessa.

Filipino Spring Rolls

1/4 Ground pork
1/8 Shrimp, chopped
1/4 cup finely chopped carrot
1/4 cup finely chopped parsley
1 garlic clove
1 egg, slighty beaten
3 tablespoons chopped white onions
1 tablespoon soy sauce
1 teaspoon sugar
1/2 teaspoon salt
1 pinch pepper
1/2 tablespoon sesame oil

krydda även efter eget behag, vi använde oss även av fisksås.

Kommentarer
Postat av: Anonym


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0