Djävulens påfund

Ja, det är fästingarna. Grodan är 5 år och vi har aldrig plockat dessa äckliga kryp på henne. Bara såna som går i pälsen men inte satt sig då hon har ett halsband.

I söndags plockade jag 4 stycken och i går kväll vaknade jag av att hon tuggade på benet. Upp och kolla och så hittade jag 3 stycken till! M grät som ett barn, haha! Han hatar fästingar så skulle jag få en skulle jag få plocka den själv.

Idag ska jag köpa ett nytt halsband då den hon har inte verkar fungera och så har hon fått en lite böld, men där har jag inte plockat någon så hon kanske har kliat. Nån som vet om det är farligt?! Ska fråga dagisfröknarna, de lär plocka syup i kvarten!




M kollar pälsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0