Tomten vaktar vår kärlek

God morgon alla! Då ska jag berätta vad jag gjorde med låset.

Som ni vet så "jagar" jag tomtar i Wroclaw, dessa små söta som jag fotar. Hur kommer det sig att de står överallt!? Jo under kommunisttiden så var myndigheterna hårda mot allt klotter som var eller kunde vara anti-kommunistiskt.

Då började folk klottra små dvärgar som en protest. Dvärgar är ju sagofigurer och dem kan ingen bli sur för så de fick bli kvar. Men nu finns de utplacerade i form av statyer. Det jag har hört är att det är folk, inte myndigheten som placerar ut efter behag och de blir bara fler och fler.

Så, nu till mitt lås. En dvärg sitter i en lampa lite utan för Rynek. Han är kärlekens dvärg som vaktar er kärlek. Hänger många lås som bevis för folks kärlek och han vaktar dem snällt av hela sitt hjärta. Även min och älsklingens kärlek finns nu där, och nycklarna ligger i vattnet nedanför.






















Pilen visar var dvärgen hänger och nedanför ligger nycklarna säkert.



Kommentarer
Postat av: Micke

Love you darling / Micke

2010-08-02 @ 21:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0