virkmönster är inte svenska...

Köpte en massa garn  (som inte var gratis) förra veckan och skulle försöka virka en os mössa. Tycker de är så charmiga.

Gick inte så bra för mig så jag frågade MiMejd om hon sålde mössor, men icke. Nu la hon ut en tävling och jag är självklart med och hoppas att jag får värma min stora ihåliga skalle som inte förstår ett virkmönster,  med denna härliga sverigemössa. haha!

Så här illa var det igår kväll! Garnet var dyrt och det räckte inte ens till halva mössan!




Så ser man alla 7 åringar som springer omkring i dessa som de gjort själva och jag på 28 år klarar inte av ett mönster! Hoppas jag vinner :)



För att fira de svenska framgångarna i Vancover och att vi har haft så otroligt många besökare så lottar vi nu ut en av våra virkade OS-mössor! Mössan är virkad efter vårt mönster i garnet Natur uld. LYCKA TILL!


 Jag tävlar om en OS-mössa från MiMejd!
Tävla HÄR du också!

Kommentarer
Postat av: Smyckamej!

Kika in här. Os mössor till salu. Bild kommer snart, med den är i lite ljusare garn är den på bilden ovan.



Mvh Hanna

2010-02-28 @ 21:24:47
URL: http://smyckamej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0