Nån med gröna fingrar?! Tips tack!

Tänkte jag skulle fortsätta denna mani på att få det rent och snyggt! Fortsatte ute, och mina blommor var invarderade med bladlöss! De vita blommorna (märks att jag inte kan så mycket, hehe) längst till höger valde jag förra året med. Kan det vara just dem som bladlössen gillar då de är lite klibbiga?!

Ryckte bort dem i hopp om att bli av med lössen och valde andra för att fylla ut. Synd, för de blir så fina när de blommar ut ordentligt!




Valde dessa:


Sen har jag fått ett till problem! Myror! De springer omkring på altanen, kommer antagligen underifrån! Har hört att man ska lägga en sockerbit i en skål med vatten så de tar sig dit och drunknar. Men de är vid kanten och verkar dricka i stället för att drunkna!

Antagligen har jag bara lockat dit fler! Hur är lättast att bli av med dem!!!

Uppskattar alla tips jag kan få.

Tack på förhand/ en nybliven trädgårdsägare. (hehe)



Kommentarer
Postat av: Alicja i Danuta

ge de vodka so blir de fulla:))))))tak jak my:)))sam vi:))

2010-07-24 @ 17:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0