kock? mitt nya yrke, Nej!

Jag är gräsänka nu när M tänker fiska uppe i norr. Ni som känner mig tänker säkert; -Hoppas hon inte svälter, haha!

Jag skulle göra min EGEN middag idag! Falukorv och potatismos. Ha! Makaroner fick jag inte göra och den historien ska jag nog inte dra!

Ringde M när han kör uppåt, så här lät det.

-Hej, vad gör du?!
-Kör bil.
-Ska jag ha något i pannan innan jag lägger ner korvarna? (la ner dem utan något och de brände fast, sa inte det, haha!)
-Ha lite olja.
-Hur vet jag att de är klara?
-När de fått färg, du kan ju äta dem som de är med om du vill.
-Så det ska jag alltså se? Ingen timer eller så?
-Nej, kanske skriker korven när den är klar.
-Ok.
-Du, häll inte potatismospulvret i vattenkokaren!

Ja, nog fick jag mig lite mat. Nu ska jag nog gå till syrran och se om de bjuder på något. Haha!

Kommentarer
Postat av: A-K

Hahaha! Det är tur att Syster Yster räknar med dig i helgen, så att du inte svälter ihjäl!

2010-09-16 @ 09:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0